Monday, January 19, 2009

CINta & LEbuH Raya

“Satu waktu dulu,

Aku ibarat pemandu yang tak pernah berhenti,

Aku memandu dan terus memandu,

Mencari penumpang di tepi jalanan lebuh raya kehidupan,

Agar aku dapat pelawa untuk dia duduk di sebelah,

Menemani aku dalam pemanduan aku,

Untuk sampai ke destinasi..

Akkhirnya aku berhenti dihadapan "DIA",

Aku dapat rasakan dia bakal menjadi teman

Yang paling tegar untuk aku sama2 berkongsi jalanan

dalam jalur yang panjang ini…

Aku berhenti dan pelawa dia

Untuk naik kereta yang aku pandu..

Tapi kan….

Dia tak buka pun pintu kereta,

Tempat duduk penumpang tu..

Kebiasaannya aku meneruskan pemanduan,

Kembali mencari penumpang lain,

Yang lebih sesuai mungkin…

Tapi bezanya kali ini,

Aku sekadar menghidupkan enjin kereta,

Dan aku masih tetap berhenti dihadapan "DIA",

Tanpa bfikir untuk menekan minyak,

Dan berlalu pergi..

Beberapa kali aku mencuba,

Tapi aku kurang kuat,

Aku tetap berfikir bahawa satu hari nanti,

"DIA" akhirnya akn sudi mengisi

Kerusi kosong di sisi aku,

Dan bersetuju untuk menemani aku maneruskan pengembaraan..

Aku masih di situ…

Dalam kereta..

Di hentian yang sama,

Hadapan "DIA",

Menanti dan terus mananti..

Mungkin dia lebih selesa..

Duduk di kereta lain…”


Sedih sangat.. Aku pun penah mencintai seseorang.. Tapi aku tau.. Bertepuk sebelah tangan tak kan berbunyi.. aku perlu tau 2.. n aku perlu sedar sape aku.. Sedar mane kedudukan aku.. sedar yang dia bukan peneman pengembaraan aku..


“ Kereta aku sudah lame berhenti dihadapan "DIA",

Mungkin kali ini, aku harus keluar dari kereta yang aku pandu,

Biar aku membuka pintu kereta yang sedang menanti,

Biar aku menemani pemandu

Yang sudi mempelawa aku untuk naik bersama,

Mungkin aku tidak perlu jadi pemandu,

Kali ini,

Biar aku duduk dikerusi penumpang,

Menemani pemandu menuju destinasi….”


To Who It May Concern..

ni dulu kisah pejalanan hidup aku.. mengharap kasih pada yg xsudi.. tp korang lain.. korang sempat bahagia ngan dieorg.. wlau bahagia 2 kejap je.. klu aku leh trun dari kereta 2 n naik kereta org lain nape xkorang?? aku tau.. korang syg sgt2 ngan "insan 2" kn?? tp wat pe nk tggu klu "insan 2" slalu wat korang sakit ati.. slalu wat korang nangis.. slalu wat korang resah.. mmm kite kawan da lame.. dok bsame pn da lame.. org tau da bape byk air mate korang tumpah sebab "insan 2".. tp nape "insan 2" xnk pham kn??.. org da xsanggup nk tgk air mate korang.. hati org sedih.. sbb org syg korang..

klu bleh.. try the hardest my frewzz.. Jadi la mcm ni..

“ Kereta aku sudah lame berhenti dihadapan "DIA",

Mungkin kali ini, aku harus keluar dari kereta yang aku pandu,

Biar aku membuka pintu kereta yang sedang menanti,

Biar aku menemani pemandu

Yang sudi mempelawa aku untuk naik bersama,

Mungkin aku tidak perlu jadi pemandu,

Kali ini,

Biar aku duduk dikerusi penumpang,

Menemani pemandu menuju destinasi….”


with all my love:

~~Comelzz~~

No comments:

Post a Comment