Friday, January 23, 2009

From operational to decison making...

Minggu ni aku telah pun di beri kepercayaan untuk wat decision making pcocess...tapi bukan bab IT as ape yang aku study dulu...but process memberi pinjaman perniagaan kepada usahawan...

Pengarah dah x bagi aku wat keje kerani..tapi die suh duk sama level dgn pegawai2...
at first takot gak nak handle menda2 confidential nie..melibat kan duit berjuta2 ringgit nak guna..tapi tunjuk ajar yang diberikan sangat details...wat aku rase selesa..
ok la..nak share sikit kat kawan2 tersayang ku..

ingat senang ke suke2 bagi pinjam..so many aspect to amik kira...dari soal modal, quatation, asset...sangat bnyak perlu dipertimbang..sebagai pegawai yang wat keputusan kne bijak berfikir and ade strong reason why kite agreed to give them loan..kadang2 dorg pndai pnjam tapi x nak bayar..

then bahagian penguatkuasaan akan warning..bagi notis..ye..mmg blambak notis kne wat coz ramai x nak bayar utang MARA...aku pnah ikot pguatkuasaan g court...bnyak juga kutipan yang berjaya..mcm along plak kan kerja aku??

hehe..tapi tu la..even busy sangat2..dgn system aku yang lum siap lagi, documentation lagi, asgment from pengarah and timbalan lagi...tapi bnyak pengalaman berharga kat MARA nie..
bulan 2 aku kne outstation kat pwtc for Program gerak usahawan..wahh..best plak rasenye leh aku stay KL...jenguk korang ke kat opis..hehe...rindu x terkata rasenye...

kawan2ku...kita lagi sebulan je utuk berjumpa di Kuantan..x sabar sangat!! nak bergonjeng lagi mcm dulu...buat sekian kalinya...mgkin this time lebih sedih kan??? pasni ntah mane haluan kita semua...LOVE U ALL..

~SYA~

No comments:

Post a Comment