Thursday, January 1, 2009

New year. New me. New resolution

Happy new year to all my dearest friends. Luv u guys!

As the title, I have a new resolution for the year 2009. Aku tak pernah percaya pada azam untuk berubah sebab memang susah untuk tunaikan. So, aku tak pernah nak serius bila masuk tahun baru. But for this new year, i feel something new. Aku da tua. 22 tahun adalah umur yang da cukup dewasa bila orang lain dengar. Tapi perangai aku tak pernah berubah. Sepatutnya pada umur macam nie aku lebih berfikiran matang in certain way. Okay.. Im trying. Tapi aku pun ada rasa sikit2 perubahan dalam diri aku contohnya benda yang aku suka, aku jadi tak suka (faham2 sendiri la bila kita da mula berubah). Aku lebih serius dalam sesuatu perkara. Aku lebih terbuka minda setelah banyak perkara yang da jadi dalam hidup aku. Ntah la.. banyak sangat da berubah. Aku jadi apa yang aku rasa selama nie. Tuh la aku hari nie. Memang la umur pun da meningkat dan kita pun lebih terdedah pada banyak benda sebab tuh la kita bole rasa macam2. Benda tuh macam experience la. At least kita pernah rasa and kita tau macam mane nak handle kalau jadi lagi suatu hari nanti. Aku lebih kuat walau pada dasarnya aku hanya seorang perempuan yang memendam rasa. Aku lebih rela pendam dari meluahkan. Taktau la nape. Da memang aku macam tuh, semua orang berbeza. Sebab tuh kita kena terima each other seadanya. Dont expect to be someone else. I am just me. I love to be me. As I said before we never satisfies others, so we dont have to. Just be yourself. Hehe.. biasa la manusia, tak pernah puas hati dekat orang lain. Itu adalah normal, jadi tak payah risau. Just live your life. Hehe.. macam pakar motivasi pulak kan? Okay la.. Untuk new year resolution I have something that need to be change.

1. Spend money wisely.
2. Jadi lebih rajin supaya tak buat task last minutes.
3. Tolong turunkan sikit ego tuh!
4. Be more concern kat kawan2 lebih lagi dekat kawan2 lama. At least contact diaorg sebulan sekali.
5. Lebih berfikiran terbuka dan tak act macam budak2 lagi.
6. Simpan duit for future.
7. and the list goes on.


SheiLa~