Monday, January 19, 2009

CINTa & PErsaBAtaN

To whom it may concern..
Cinta memang sentiasa muda, tidak pernah selari dengan usia yang kian bertambah,sentiasa wujud bersama denyutan nadi. Misteri tersendiri, rasa cinta tetap wujud tanpa sempadan, tua ataupun yang muda. Jangan di sangka yang sudah bongkok tiga ,yang sudah setengah abad tidak memiliki cinta..


To whom it may concern..
Jauh di dalam hati, cinta terus segar dan mewangi. Walau sudah dibungkus kebahagiaan, tapi ada kalanya masih teringatkan cinta yang hilang. Walaupun semuanya itu sudah bertahun berlalu, tetapi terasa begitu dekat. Masih ingatkan suaranya, masih ternampak senyum tawanya. Rasanya baru semalam berlalu..tidak terasa . Sudah bertahun-tahun rupanya sejarah cinta meninggalkan kita .Selagi ada kejujuran ,ia tetap mekar.Terkadang terasa sunyi dan mahu mendengar kembali semua yang pernah di dengari dari mulutnya, mahu ia mengulanginya. Namun tidak mungkin, lantaran kita sekarang sudah hidup dalam persekitaran yang tersendiri. Wahai insan yang pernah bertakhta di hati, di manakah sekarang? Apakah masih teringatkan kisah lama. Sering kali memujuk hati supaya menerima hakikat bahawa dia ‘telah tiada’. Tapi hati kita sukar hendak percaya. Itulah cinta namanya.


To whom it may concern..
Misteri sungguh perasaan ini. Ia datang dan terus datang tanpa mempedulikan hakikat siapa kita lagi, dan siapa dia sekarang ini. Kita terus teringat dan terus teringat. Segalanya tersimpan jauh di sudut hati .Itulah cinta. Satu misteri yang tidak pernah berjaya diberikan jawapan oleh manusia sejak dulu hingga kini. TUHAN menciptakan manusia bersama cinta dan kasih sayang. Bagaimanapun kita cuba menghilangkannya, ia tetap datang dan datang.


To whom it may concern..
Andainya kita diberi kesempatan untuk mengulangi semua kehidupan, ingin kita lakukan yang terbaik. Namun, kehidupan yang telah pergi tidak mungkin berulang. Usia yang telah terguna tidak mungkin kembali. Urat telah timbul, kedut-medut di wajah telah jelas, tenaga semakin berkurangan, mata kian kabur, langkah semakin terhenti-henti, tapi hati masih mekar dan segar..

To whom it may concern..
Kisah hidup kite ni makin berliku2.. makin penuh ngan dugaan dan cabaran.. ape yg perlu ade adalah kekuatan diri n kesabaran yg banyak..


To whom it may concern..
Sue & Sheila..

hope korang kuat tempuh semua ni.. Memang senang org nk ckp, lupa la benda 2.. xyah pk la.. try la lupe kan die.. wat la keputusan yg btol.. tp yg menanggung korang kn?? yg memikul korang.. org lain leh bg pendapat, nasihat n mendengar luahan hati korang.. seyes.. org hanye leh pham ape yg korang lalui tp org xmampu nk rase ape yg korang rase..


org syg kamu semua.. xnk tgk kamu sedih.. xnk tgk kamu nangis.. org tau kamu mcm mane.. nampak je kuat leh tempuh smue ni tp hati kamu xsekuat 2.. hati kamu cepat sgt menangis.. org sedih bile bace entry2 dri kamu semua..


korang.. sbar erk?? kuatkan ati.. xmo nanges2 da.. org xtau nk ckp ape da.. tp sebelum end ni.. org nk bg 1 ayat..



"Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan. Tetapi sering kali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita"


all with my true love..
~comelzz~



3 comments:

  1. "Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan. Tetapi sering kali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita"

    Syiera.. org btol2 sedih dgn sentence nih. Ada lg ke pintu yg tbuka utk hati2 yg tluka? klu ada nape xnmpk? org xnk tanggung sakit yg org lain xkn fhm..

    ReplyDelete
  2. mmg susah nk nampak klu kite xcube nk lihat..
    org tau.. susah nk lupekan org yg kite syg kn?? nk2 plak hubungan kite 2 da lame.. tp cinta 2 ibarat memandu kereta di lebuh raya.. cube bace entry cinta dan lebuh raye 2..

    ReplyDelete
  3. iye... org tau..
    ntah la.. org blom ckup kuat..

    ReplyDelete